De Gaypride in Amsterdam is een jaarlijks terugkerend evenement dat steeds meer publiek trekt. De gemeente wil graag laten zien dat het evenement een positief effect heeft op emancipatie en integratie. Hoe groter de belangstelling voor het evenement echter is, hoe vaker het kan gebeuren dat omwonenden overlast ondervinden. De gemeente en de organisatie van de Pride wil dan ook de beeldvorming van de Pride versterken en de communicatie verbeteren. Bureau Buhrs hielp de gemeente met het maken van een communicatiestrategie. De strategie is bedoeld deelnemers en belangstellenden direct aan te spreken door te laten zien hoe iedereen zijn of haar Gaypride beleeft: “This is my pride”. Hiervoor hebben we diverse middelen ontwikkeld als filmpjes en een abricampagne. Amsterdammers wordt uitgelegd wat het maatschappelijk belang is van de Pride en dat men daar als binnenstadbewoner een gewaardeerde rol in speelt. Uiteraard is op alle mogelijke manieren geprobeerd om de overlast te beperken.
- OpdrachtgeverGemeente Amsterdam
- Periode2017
- Bijdrage Bureau BuhrsCommunicatiestrategie
- SpecialismeCommunicatie, Gedragsverandering